Schizo

Jag är ett äkta exemplar på hur ett schizo beter sig.. Återkommer till det snart!

Då är jag inne på min andra arbetsvecka och det är blandade känslor. Förra veckan var hemsk. Jag var ju sjuk på onsdagen när jag började men det var mest att jag hade ont i halsen och kände mig allmänt seg, sedan kom jag hem efter att ja jobbat över i 1 ½ timma alltså jobbat i 9 ½ timmar och sen bussfärd hem. Så sammanlagt var jag borta i 12 timmar, härligt... NOT...
Ont i kroppen vara bara förnamnet men jag trodde det berodde på att jag hade slitit som ett djur, men fel fel fel. När jag kom hem blev jag snuvig och sen väntade en helvetesnatt. Jag sov nog sammanlagt 3-4 timmar och hade feber när jag vaknade på morgonen, näsan var helt igentäppt och ingen jävla nässpray hade vi hemma heller. "De e inte sant" tänkte jag men jag hoppade på bussen ändå. Fy faaaaaaaaan vilken dag, jag hade så ont och mådde så otroligt dåligt. Edina som jag jobbar med är verkligen hur gullig som helst men man kan inte sluta skratta åt henne till min otur den dagen för då fick jag hostattacker haha!
Även denna dag jobbade jag länge och det var nära att jag ramlade ihop. Edina sa till mig "Imon kommer du absolut inte". Men fy fan va pinsamt, vara hemma tredje dagen. Men hon hade rätt i allt hon sa, om jag hade behövt åka hem hade jag försvårat för henne. Så jag var hemma och sjuk i fredags. Men inte får man ligga hemma och vila. Nä då fick jag göra ärenden som verkligen var på tiden (hur fan hinner man med sitt liv när man jobbar heltid)

I lördags kände jag mig bättre, hade ingen feber iaf. Och Robin hade fest. Så jag och Ida knallade upp till honom och det var väldigt trevligt faktiskt. Älskar att gå på fester när man vet vilka alla är och man har nära hem hehe. Jag var även kalasvärd på dagen för Razmus :)

Söndagen,  Razmus fyller åtta och vi har kalas här hemma. Sedan hände väl inget speciellt.

Det var en särskild person som ringde mig natten till lördan. Och jag förstår mig inte på människan. Jag vet inte vad jag ska göra för att få ett slut på allt. Så många tankar som snurrar, tänk om jag gör så eller så... Hatar att må så här och det blir så varje gång! Han ringde som en tok och skickade ett underligt meddelande och jag undrar om han har fått hjärnsläpp, nä jag skiter i det, orka bry sig!

Och Ola, dig ska jag ta ett rejält snack med

Det om att jag är schizo. Jag har tjatat om att jobba och skaffa mig ett jobb så länge. Men städerska var inte riktigt min grej, man sliter som ett djur till ingen nytta känns det som. Jag har inte jobbat där länge men jag känner att det inte är nåt för mig. Så nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Så som jag jobbar nu hade jag kunnat stå ut med, att städa villor med Edina, men det är ju inte det jag ska göra sen. Då ska jag åka runt som en galning från ställe till ställe och inte ha nåt fast nånstans och det vill jag inte. Jag vill ha min arbetsplats och mina tider.
Jag ska ringa vikariepolen imon (dem hade så knepiga teletider) och se om dem har nåt ledigt. By the way så har jag sökt in på högskolan igen så förhoppningsvis blir det i Januari och då är det bra om jag får mer försmak på fritidsyrket. Kommentera gärna om jag är knäpp som gör så här när jag har jobb. Det är ju ändå inte säkert att jag blir anställd. Fan jag skäms över mig själv. Men vad ska jag göra när jag inte trivs och är nervös varje dag för att dem ska skicka ut mig på ett uppdrag, jag hittar ingenstans där och det är så jävla mycket att tänka på.

Nä usch!

Och imon åker mamma och alla till Danmark som JAG bokade och som JAG inte kan hänga med på, det känns ju jävligt roligt. Och på torsdag är det flickorna som åker. Fan va jag vill meeeeeeed.

Haha fan va jag skriver nu, är så lat så orkar inte gå in varje dag för då vet jag att jag sitter svinlänge men jag lovar att skärpa mig, det är ju meningen att jag ska gå in varje dag och skriva om dagen lixom, inte en veckorevy.

Kommentar av Razmus nu: "Jossi vad har du gjort med ditt hår? Det är ju helt skrynkligt" Haha lockigt kallas det.

Friday, fixa vikariejobb till mig med ;) Fast på fritids..

P.S jag är en riktig växtkiller

Kommentarer
Postat av: Frida

Haha, fan vad jobbigt allt har blivit för dig! Stackarn! Å det va ju din idé att dra till Danmark med familjen så kan du ej följa med =/ Tråkigt tråkigt! Hoppas allt blir bra! Får slå en pling imorgon! Puss på dig gummaan!

2007-09-25 @ 22:02:51
URL: http://friday88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0