Min dag

Imorgon fyller jag år :) och det ska bara bli skönt, kunna gå på systemet själv.... Eeeh ja det är väl det enda haha! Nattbåtarna till Danmark är ju ändrat till 21 så den gubben gick inte hem. Kommer kännas bättre och säga att jag är tjugo än nitton, nitton - låter så jävla töntigt, ton - hmm tonåring då alltså!

Det kommer bli två stressiga dagar framöver. Imorgon är det alltså självaste dagen D, förbereda för mitt lilla kalas jag ska ha. Ska bjuda på lite kyckling/pastasallad å dricka och kakor hehe.. Innan dess ska det städas för mitt svarta monster fäller inte nådigt nu :( Kanske vill åka och titta i nån affär me, vill hitta nåt snyggt till fredag. Sen är det fredag, då är det bara till att städa igen för hon kommer inte fälla mindre då om man säger så, fixa ordning och göra mysigt och sen börjar folket droppa in runt 18 - tiden. Men allt ska bli roligt :) Jag tycker om att fylla år, men ändå inte. Det känns överskattat om nåt, jag kan inte minnas en födelsedag som jag inte har blivit besviken, kompisar som inte grattar, familj som glömmer det på morran för dem är så stressade och där står man med sitt stora dumma flin. Får nog samlat ihop några kronor så jag kan köpa målarfärg och en byrå, det är verkligen behövligt.

Idag har jag småfyndat på Ikea igen, köpte två tavlor till - ska sätta tre på rad för dem var så fina i sovrummet! Sen köpte jag två stora glasskålar då jag kom på att jag bara har bunkar och det är inte så fint att ställa fram och ytterligare ett halkskydd till mattan då min bitch älskar att slira runt. Allt kostade 19:- så 95:- var inte så dumt ;)

Då ska jag berätta om min dag då. Jag har inte haft turen med mig.

Skulle upp i hyfsat god tid för jag skulle ner till banken. Första bussen var för tidig så den missade jag. Tänkte ta bussen till kållered och tåget för då skulle jag bara förlora 10 minuter men den jävla bussen dyker inte upp, nähäää och hade jag väntat längre hade jag missat tåget. Så jag får gå ner till pepparns och ta bussen där, och på vägen är det värstingolyckan som har hänt vid Astra så nu förstår jag varför den ena bussen inte dök upp. Ner till banken och köa svinlänge, ta bussen till kållered, hoppar av och går till Huveröds där jag beställt en karda och dressyrlänk som skulle kommit in igår, nix inget hade kommit, går till Ikea (skulle möta upp Ida men hon var sen) och köper mina grejer, ska precis ta upp och betala DÅ HAR JAG GLÖMT MITT BANKOMATKORT. Röd i ansiktet förklarar jag och dem lägger undan mina grejer, tillbaka till k-center och möter upp Ida, handlar det vi ska där, tillbaka till Ikea och jag fick låna pengar av Ida, går från Ikea upp till tåget och väntar där tills min buss ska gå och då kommer det värstingskuren precis när jag ska gå så jag är helt pissevåt, hem ta ut hunden och snabbt möta Linn för dem ska till Mölndal, bra då följer jag med så kan jag kolla om mölndals zoo har nåt jag behöver, nix inte dem heller och nu sitter jag hos mor! Härligt va :)

Hej dååååååååååååååå

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, bilderna var fina! :) Fräckt när Nova hoppar! :)

2008-08-20 @ 22:53:49
URL: http://friday88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0