Dan före dopparedan

Typ som att ingen visste så är det julafton imorgon. Den kommer väl med blandade känslor men jag säger den klyschiga meningen "jag är glad som får vara med min familj". Fick väl lite mer julkänsla idag när jag stor och rullade köttbullar och tittade ut på frost och minusgrader. Och så köpte jag en julklapp till mig själv haha... Men fy satan så kallt det är nu! Det kommer bli roligt imon då en del av släkten kommer och vi kan inte ha tråkigt helt enkelt. Blir långbord hemma hos mor.

RING INTE TILLBAKA TILL +88213229034 - Idag på aftonbladets löpsedel

Idag satt jag och läste aftonbladet och på framsidan står det att man aldrig ska svara eller ringa upp ett +88 nummer. Det kostar från 100:- minuten och är ett riktigt svindlarnummer helt enkelt. Det var ett par nummer till som jag inte kommer ihåg. Och så sitter jag här och min telefon ringer, tror ni inte att det är det jäkla +88 numret? Dem ringer en signal för att man ska bli nyfiken och ringa upp men glöm det. Dem som ringde mig har nummer +88213220041 (kollade i aftonbladet på de andra numren man inte ska svara på och mitt står inte med så det måste vara nystartat?) Så ring för fan inte upp om det ringer så till er!

Jag är fruktansvärt trött på bloggvärlden, folk har ju inte blivit riktigt kloka. Viger halva sina liv åt att sitta och skriva på ett tangentbord. Undrar vad allas sambos, pojkvänner och män tycker om det? För det är ju mest vi fruntimmer som ägnar mest tid till att skriva, och speciellt dessa b-bloggar. Näe jag får ångest bara jag tänker på det. Människor som skriver så sjukt överdrivet så man tror att alla lever värsta glamliven. Bara det att om man ägnar timtal framför datorn så har man nog inte det! Jag har en blogg jag inte kan leva utan, den är jag verkligen beroende av och tycker om några till. Anledningen är att jag aldrig kan bli avundsjuk på dessa tjejer, jo jag kan bli avundsjuk på hur en av dem lever. Tycker hon är störtskön och hon gör så mycket roligt men hon daltar inte, hon skriver inte upp någon falsk fasad och det gillar jag! Men anledningen är att dem aldrig skriver att dem är "bäst" och tycker man inte som dem är man dum i hövvet. Många skriver tyket, stötande och tom förnedrande. Jag VET att dem aldrig skulle våga göra det i verkliga livet för det är på internet dem skaffar sig stake med kommentarer och texter. Näe, trött på bloggvärlden som sagt! From nu kommer jag inte alls vara inne och läsa så mycket, intressant tänker ni haha och troligtvis så är det fruktansvärt ointressant! Håller mig till att skriva lite i min blogg då och då hehe...

Och när vi ändå är inne på bloggar så kan jag meddela att jag heller inte kommer ägna så mycket tid till facebook som jag annars är heeeeeeelt beroende av. Anledningen är att jag klarar inte av att läsa något om R, när han ignorerar mig så fruktansvärt. Och varenda jävligaste gång jag loggar in så står det R...... E....... har skrivit "......" till någon. Töntigt av mig kanske och somliga kanske tycker jag ska ta bort honom! Men när jag fortfarande är chockad så är det väldigt svårt. Även där får det bli någon gång (säger jag nu och så sitter jag 8 timmar i övermorgon och skriver med allt och alla haha)

Jag har en del planer på vad jag ska hitta på med mitt skabbiga hår också, hur det än blir och vilken plan jag nu följer kommer det bli en STOR förändring :)

Idag stötte jag på rena rama Cesar Millan hunden, Daddy! Jag hade vart inne i affären och hämtat ut två böcker i en halv minut och när jag kommer ut ser jag en svart labb promenera mot Nova. NEJ för fasen tänkte jag, låt inte din lösa hund gå fram till Nova för då blir det inte roligt. Och när vi kommer fram känner jag igen hunden från i sommras. Detta är en 8 årig labbetik som är helt underbar. Nova är som hon är, fruktansvärt osäker och raggen är alltid med. Labben känner Novas osäkra energi och hukar sig och liksom smyger på sidan, närmare Nova hela tiden. Hon låter Nova lukta på henne i hennes takt och tittar fortfarande inte men är nu ända framme, Nova är ändå lite osäker och sniffar inte särskilt mycket, Labben tittar snabbt men ser att Nova fortfarande är osäker med öronen bakåt och slickandes runt munnen. Ja då hukar hon sig igen och slappnar Nova av och blir labben jättesprallig haha... Hon sprang runt och var jätteglad och det såg ut som att hon skrattade åt oss.. Så härlig vovve och så grym, så snäll! Tänk hon kände Novas osökerhet och gjorde allt för att hon skulle slappna av som hon tillslut gjorde! En sån skulle man haft :D haha!

GOD JUL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0