Linnéstaden

Lite "anteckningar" om min bussresa hem:

På väg hem, sitter på bussen 760 och klockan är runt 15.30 snåret. En pudel gör utfall mot en liten rackare, den hetsar även en annan vovve som står brevid. Jag ser en liten kanintaxvalp som verkligen äger gatan :) På bussen är det massa parfymdofter varav en luktar som mitt ex. Samma kille som alltså luktar som mitt ex sitter och diggar hysteriskt till sin musik, undrar om han ens är medveten om det? Man ser verkligen vilka som är "stanfolk"  - en tjej hade bänkat sig rejält på en bänk med underliga fast snygga kläder. Och jag undrar om killen som pratar om laserdome är medveten om hur högt han pratar? Och alla dessa bakverk, "nä har man mjölk i blir dem brända". Människor på stombussarna ser ju ut som löjdar hela högen, kan man montera mer upprätta säten? Bussbyte och sjukt mycket folk. Hatar när folk glor, speciellt dem längst bak. Men där var den snygga killen igen, undra vafan han bor. Han hoppar ju ändå av samma hållplats som mig! Får vi ta reda på.

Det här är en helt vanlig dag på bussen hem. Om ni undrar varför det står lite konstigt satt jag faktiskt och skrev ner detta på bussen, hade så tråkigt och blev så förundrad över alla människor ;)



Jag har en till sak att skriva ner som jag tänkte på vägen hem. Det finns olika sorters smala tjejer men det är en sort jag faktiskt stör mig lite på. Detta har inte att göra med att denna kategori tjejer är smala, dem är ett sorts eget folkslag av något slag... Tjejerna är i vilket fall sketsmala, har samma kroppstyp. Knotiga händer och långa fötter. Inga former och plattbröstade. Det är inte det jag stör mig på, utan ansiktet. Dem har ett leende som är menat vänligt men som är så fruktansvärt falskt. Precis samma ansiktsuttryck, dem gör något med munnen och lutar sig tillbaka lite! Hittils har jag stött på 3 stycken som alla likaväl kunde varit samma person!



Annars känns det bra i skolan. Vi får gjort mycket i basgruppen och alla är verkligen kanon. Igår var jag på möte i Mölnlycke kommunhus och jag var så lättad och glad när jag gick därifrån. Vi fick en skitgo dam som ska hjälpa oss med praktikplatsen (VFU:n). Jag är dock inte läsvan ännu och nacken knäcks efter 8-10 timmars läsning på två dagar ;)

Imon är det helg UNDERBART! Nu kommer den rätta känslan, jag ser fram emot helg :)

Kiss å bajs


Kommentarer
Postat av: Frida

HELG! Wawawiewa! :) NJUT hjärtat! Puss & en massa kärlek / shibbie - präktig lärarstudent!

2008-02-08 @ 19:12:35
URL: http://friday88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0