Uppdatering

(Detta inlägg skrevs igår kväll 31/1)

Okej, lite uppdatering för dem som inte riktigt hänger med i svängarna:

Den 1 April flyttar jag till min alldeles egna lägenhet i Balltorp. Det blev inget med Mölnycke då det dök upp lite problem. Hoppas det klarnat nu ;)

Började tänka lite nu när jag skrev till en kompis.

-"Har du kille nu?"
Att svara på det är alltid lika svårt. Svaret i sig är väldigt enkelt: "Nej" men att sedan skriva om det och prata om det är inte alls lika lätt. Ofta så intalar man sig själv att: Jag hinner inte, jag vill inte, finns inte plats för någon ny bideba bideba bideba... Grejen är att man vill alltid. Men det är ju inte så glasklart. Att hitta någon är världens svåraste grej, att behålla någon är ännu svårare. Och nu kommer det där dumma svaret som aldrig någon tror på. Men som mitt liv är just nu är det väldigt svårt att ha någon samtidigt som jag vill. Jag har knappt tid för mig själv, det går självklart i perioder, men om vi pratar nutid. Det är så krångligt att träffa någon ny, särskilt om det hänt väldigt mycket som man inte riktigt kan släppa, eller håller på att hända. Tänk om jag skulle berättat för min date (som jag avblåste) allt om lägenheten/lägenheterna, alla förhållanden som splittrats och hur jävla kämpigt det vart den sista tiden. Hmm, inte så käckt kanske... Detta kan man skriva om i all oändlighet men mina tankar satte fart efter att jag fick den frågan!

Jag och syster har vart ute i stormen idag och shoppat IGEN haha.. Får passa på, och jävlar vilka reor vi har hittat.

Dramalektionen idag var sjukt rolig :) Läraren är så jävla proffesionell att man får gåshud. Min basgrupp är riktigt bra och vi kommer jättebra överrens. Tycker om dem lektionerna då man kan släppa så mycket. Jag ska inte säga att vi leker in lärdom för det är seriöst och allt har en mening, men jag får så många aha-upplevelser och då är det bra!

Imorgon har vi bara en föreläsning på 1½ timma, börjar 13 och slutar 14.30 så det är skönt. Och sen blir det till att göra av med pengar på en massa böcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0