VFU

Första dagen på mitt VFU-ställe och jag stormtrivs (hittils) fan egentligen ska jag inte säga så. Då blir det bara fel! Men idag så var all personal kanon, goa att prata med och ingen jobbig pinsam tystnad. Resten av de anställda var också riktigt trevliga :) Viktigt med bra "kollegor". Barnen fick jag mig ingen riktig uppfattning om än, dem hade fullt upp med annat. Iof har jag vart på ställen innan som kanske bara haft en eller två i personal på den avdelningen, här var det 4 styckna + mig + en till praktikant. Viktoria min handledare är super och hon hjälper mig, får låna böcker av henne också :) Sen är hon inte så noga med tider så de e gott hehe...

Lite stressigare och jobbigare är resan ut till Landvetter! Men men, trivs jag går det jämt ut, så vi får väl se!

Helt sjukt att jag inte ens är trött. Sov ungefär tre timmar inatt, upp 05.45 håll igång hela dagen och nu är det läggdags för samma visa imorgon, men jag är inte ens trött!

Jag har bestämt mig för vilken soffa det blir och eventuellt tyg och färg, lite osäker fortfarande. Matta vet jag men köksmöbler är fan svårt. Kanske redan nämnt det iof.

Dagens lyckobudskap:

Lycka är att vilja ha vad du får

Fan det är någon sorts jävulskap som vilar över mig. Vet inte hur jag ska uttrycka mig men det jag tar på är bra, men det gynnar inte mig och ju bättre det känns desto bättre blir det för någon annan :S Jag ljuger om jag säger att det inte tar på mig, men... På något sätt ger det mig mer "styrka" snällt utryckt, egentligen menar jag hat till, att hämnas på det grisigaste sätt jag kan komma på. En vacker dag, hämden är ljuv. Den hämden är även tillägnat det jag inte tagit på men som jag trott gynnat mig. Lite suddigt att förstå jag vet, men det är lite det som är meningen...

Mina horoskop fredag och måndag har stämt in såååå jävla bra, trots att sånt är bullshit, men satan vad sanna dem har vart!

Jag vill tacka en helt underbar människa som står ut med min osäkerhet, mina tvivel och mitt velande, för att inte tala om analyserande. Denna människan tar sig tid att skriva meddelande mitt i natten, att allt kommer att ordna sig. Och bara det att h*n inte dömer mig när jag velar utan lyssnar och faktiskt förstår, sätter sig in i mitt tänkande och stöttar mig i alla beslut. Du ska ha ett så jävla stort TACK för detta!

Jag vill också tacka två till, en som jag kommit nära igen. Denna person som jag egentligen är så lik i grund och botten, som aldrig blir avundsjuk eller svartsjuk. Den andra som jag känt i så många år, vet inte så mycket mer att skriva än att du är du och det är jag så tacksam för!

ANOTHER DAY ANOTHER DRAMA


Kommentarer
Postat av: Frida

Fan vad roligt att du trivs gumman! :) Låter som om du har samma sov rutiner som mig nu, sova 3 timmar och är pigg å glad hela dagen sen! Härligt. Kärlek till dig lover! Träffas med vovvarna imorgon? Puss & Kram! / Shibbie!

2008-02-25 @ 23:30:13
URL: http://friday88.blogg.se
Postat av: Emilia

Hej hjärtat. Allt e bara bra. Jobbar lite mycket just nu bara. Hur är det själv, med skola och allt?

Klart vi måste ses snart. Saknar dig ;) Puss

2008-02-25 @ 23:43:39
URL: http://privatlivoskitsnack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0