Boxer

Skrivet av Josefine 10 januari 2008, klockan 22:15

Vilket jävla tänkande nu bara för att jag funderar på att skaffa hund. Har ju hela tiden sagt att det får bli när jag återigen fått en lägenhet i Balltorp, men hallå... Jag kan ju fan få vänta hur länge som helst tills dess! Det jag tänker på är hur ska jag orka springa tre våningar med en valp som är pissenödig. Men den växer ju upp. Det är första valptiden som är jobbigast men så underbar! Och jag mår verkligen dåligt när inte jag kan ställa ut och göra roliga grejer!

Liv med hund är verkligen ingen dans på rosor. Men ska man gå hemma varje dag och tänka att man vill ha en (jag har redan en iof ;) och aldrig göra slag i saken? Jag tänker hela tiden på att jag är själv, ska börja plugga, vem ska ha hunden när jag är borta, tänk om han blir sjuk! Men som alla säger, det får man lösa då! Jag har ju ingen som helst ångest för Nova, nu ska man ju inte lämna sin hund 90 timmar om dagen, men alla som pluggar säger att det är ett ypperligt tillfälle att skaffa hund. Jag är positiv till det men samtidigt, orkar man ha någon som ska ut när man har tentor?

Får ju inte tag på någon kennel heller, att det ska vara så svårt! Tänkte att man kunde fått tag på nån idag och åkt och kollat snart. Jag kanske inte ens tycker om boxer? (varför inte) haha...

Men även att jag är ensam är jag inte ensam.. Jag har min Frida och hennes Enya, det är ju vi som ska göra allt roligt! Typ varje helg haha... Sen har man morsan, Linn (med hund) och massa kompisar! Stallet. Ja, precis, VAD FAN ÄR PROBLEMET? Men det är sån jag är, analysera-Jossi.

Nu tänker jag på hur det blir med jobb och annat OM jag nu skaffar hund, då kan jag inte jobba i sommar. Och jag vill ha bil, jag flyttar snart och behöver en massa! Jag är rädd om jag träffar en kille så ska man ångra sig bara för att man är kär och galen, då behöver man egentid i början, det är fan grunden till ett bra förhållande. Men han får anpassa sig helt enkelt, detta är mitt liv och jag tänker inte ändra på den jag är, det hade ju vart sinnessjukt!

Nog om fludder i hövvet...

Hej svej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0