Dagen och dagarna efter!

Skrivet av Josefine 26 december 2007, klockan 16:56

Julafton i måndags. Mys, mat, glögg, julmust, choklad, julklappar, gemenskap. Det blev en bra julafton. Fick lite flytta hemifrån prylar och pengar! Dock kändes dagen väldigt konstig. Det var ju nästan inga här. Ingen Linn, Marvin, Lasse, Paula eller Mickan. Men istället var morfar här hela dagen, han brukar bara komma och lämna kuvert, äta nån macka och sen åka vidare till alla andra barnbarn! Jag saknade snön...

Gårdagen, alltså juldagen. Hmm vad ska man säga om den :) Jävligt lyckad. Brorsan Jimmy sov över så vi åt och tjötade hela dagen. Rätt trevligt med tanke på att han bott borta i 5 år. Vi båda var sugna på att hitta på nåt, men ingen ville slösa pengar. Men Jimmy gick upp till Linn (syster) och undertiden satt jag med mina småsyskon och kollade på "Tomten är far till alla barnen". Precis när jag tänkte gå ringde dem och sa att dem ville ta en snabb runda in till stan. Bara sitta någonstans och ta två öl eller så. INTE värsting partajet och stanna till morgonen.

Så jag tog av mig stövlarna som jag satt på mig och gjorde mig iordning. Gick upp till Linn och väntade på att hon skulle bli klar. Och sen drog vi in med våran trogna fyllechaffis Marvin. Vi skulle gå till Rockbaren, men satan vad folk. Så vi drog till Harrys istället där jag kände halva stället haha. Det var riktigt trevligt. Bara det att det var sånna slagsmål överallt, snuten på utsidan, toabråk på innesidan... Kalabalik! Så dem stängde tidigare. Men precis då hade man ju börjat komma igång, klockan var väl halv tre kanske. Så jag och brorsan drog till Hardrock, dansade och skojade med vakter. Där stängde det fyra och vi var inte nöjda. Så vi drog till Valand, å helvete vad det snurrade i kön. Då var jag redigt packad alltså.. Usch hatar när man tappar kontrollen så.. Så där drack jag vatten! Men vi dansade på alla golv och hade riktigt kul. Även där träffade jag på en del! Där stängde det 5. Då var det dags för nattamat och Burber King (vi säger alltid så) låg lockande! Där inne skrattade jag så jag nästan avled HAHA. Fy fan va roligt vi hade där. Det satt en cowboy och åt med värstingkäften som vi självklart imiterade. Nä det hände massa roligt!

Var riktigt skoj att vara ute med mina syskon. Dock var jag hemma 06.15 och somnade innan 7 och jag som skulle upp tidigt och handla idag :( Och så blev det rätt mycket pengar som gick åt. Men va fan jag har suttit inne och ugglat flera helger i rad nu... Men det var en viss grej att vara ute med brorsan. Vi har ju aldrig vart det på det sättet. Rätt kul också att jag kom in på 25 (ålder) ställen utan att visa leg. Haha jag fick säga att det var min pojkvän flera gånger när äckel kom fram! Det kommer nog bli mycket partaj framöver :)

Extra mycket kärlek till min bror som har det jävligt svårt för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0