Julstök

Skrivet av Josefine 23 december 2007, klockan 18:42

Som den sanna bloggare jag blivit har jag ångest för att jag inte skrivit på ett par dagar. Så jag börjar summera min helg:

TORSDAG: Gick upp hyfsat tidigt, skulle ju inhandla all julmat. Och eftersom vi inte har någon herre i huset blir det att jag får ta den rollen. I vilket fall åkte jag och morsan med Linn (syster) och Marvin (systers sambo) till  WiLLYS, å herregud vad folk. Där som det brukar vara så tomt annars. Vi var väl borta ett par timmar. Sen kom vi hem och packade upp allt, tog ut hundarna och lagade mat. Så inte mycket lugn och ro, då ringer Ida och frågar om jag vill följa med henne till Freeport + hem till henne och hämta en massa tvätt. Varför inte tänkte jag, ska ju ändå köpa ett presentkort till mamma. Så jag, Ida och Linus åker och handlar mera julklappar, Freeport och Kungsmässan. Sen hade Ida glömt sina hemmanycklar i Balltorp. Så hem till Balltorp, dumpa av Linus och sen till Lindome. Sen skulle hon tvätta hos sin mor. Vi sitter i soffan och hon kommer på att hon inte släckt i sin lägenhet (hon ska vara borta i drygt en vecka). Så då blev det tillbaka till Lindome, Linus ville köpa en dricka så han hakade på och sen var huliganerna igång. HAHA! Vi var ute och åkte i tre timmar och var fan inte riktigt kloka... Men jävlar va roligt vi hade. Jag spann loss på en parkering me, buse ;)

FREDAG: Åkte och handlade lite till, åkte bland annat till systemet där jag (min mor) köpte mig en god Cinzano, Linn virrade omkring och skulle köpa glögg och öl. Sen köpte jag och morsan grillad kycklig, painriche, potatissallad som vi skulle ha till kvällen. Mamma åkte iväg och skulle sova borta. Dags att ta ut hundarna så Linn och Rambo fick följa med, vi tog oss en långpromenad och sen var det kaffe och tjöt här hemma. Men sen ville hon hem till sin man och då var jag ensam igen så jag passade på att ringa min kära vän Friday. Underbar som hon är kom hon upp till mig med Biwi och stannade ett bra tag! Alltid lika kul :) Och då menar jag verkligen KUL.

LÖRDAG: Igår var det julmiddag hemma hos min kära bror och hans sambo. Runt halv 3-tiden kom morfar och sonja och hämtade upp oss. Och vi var först hos Jimmy och Paula haha.. Dem hade gjort allt möjligt, så goa dem är. En hel julbuffé med nästan allt ett julbort har att erbjuda, till efterrätt hade Paula gjort två kladdkakor, en med marianne och den andra med geisha *mums*, dem hade litervis med glögg, julmust, kaffe, julöl och vanlig öl och självklart Aladdin och Paradis. Det var verkligen supermysit. Nästan alla från Paulas sida var där, så kul att träffa alla. Dea som skaffat flickvän, Helen som fått tvillingar, Paulas pappa som jag aldrig träffat + farmor och farfar, hennes mamma (+ ett par till hehe). Jimmys sida var lite tråkigare, alltså oss ;) Linn och Marvin var och julhandlade, Lasse (föredetta lådsaspappa) hade barnen så det blev bara mamma, jag, morfar och sonja. Men det var så mysit ändå! Sen blev det slappt i soffan med morsan och mariannechoklad haha!

SÖNDAG: Idag har det vart en slappedag. Jag vaknade rätt sent och hörde att mamma slog in alla julklapparna så jag låg kvar en timme i sängen. Sen gick jag upp och då var det dags för mig att slå in. Samtidigt stod mamma och fixade all mat och gjorde julskinkan först som jag sen snappade åt mig på en skiva vörtbröd. Fan vilken tråkig dag det har vart, helt gråmulet och dimmit. Kändes som den dära filmen igen, fast ännu kusligare. Var ute med Nova förut och såg verkligen ingenting, inte blir det bättre av att hon är svart heller ;) Lite roligare när jag kom in iof. då satte vi igång med julbaket. I år gjorde jag inget avancerat utan rullade marsipanbollar med smält choklad över. Så nu sitter jag här och väntar på att vi ska åka och handla ytterligare en gång. Och tror ni inte att jag missade One Tree Hill idag igen :( Jag blir så trött...

Vill bara ge ett tips. Alla ni där ute som har en person i bekantskapen som alltid ska bestämma och vara störst bäst och vackrast. Som man alltid ska hålla med och aldrig riktigt kan vara sig själv till tusen. Fast som man ändå tycker om så mycket och man haft så kul ihop. Den personen kallas för energitjuv och sådana ska man göra sig av med!

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0