Lucia och födelsedag

Skrivet av Josefine 13 december 2007, klockan 11:31

Lucia idag, kasst väder och jag är kanontrött. Det jag blir glad av att se är att det är 0-gradigt ute. Jag tänkte att jag skulle överaska min mamma som varje år tittar på luciatåget på morgonen med att jag skulle sitta där också :) Eftersom min lillebror är hos hans pappa. Tror ni jag orkade gå upp så tidigt då? Nej. Jaja vi får väl mysa till det ikväll istället...

Idag fyller min rottis Nova 2 år. Hon känns ungefär som att hon är 6 månader gammal som hennes bästis Enya, som också är en rottis. Jag har faktiskt inte köpt någon present till henne, men det får hon på julafton istället, jag har kasst med pengar nämligen. Jag och morsan ska ju åka till ullared nästa vecka så det får bli present därifrån. Haha tänk att jag får dåligt samvete, för Nova är detta vilken som helst. Men ikväll ska hon få leverpastejtårta med skinka och köttbullar ;)

Mitt liv kommer snart ta en stor vändning. Från att bo hemma hos mamma och jobba som vikarie i barnomsorgen lite då och då och inte ha någon bil. Till att flytta, börja på högskolan och skaffa bil (om jag får ihop pengarna). Jag flyttar ihop med min halvsyster Mickan i en trea och så tar jag med mig Nova. Kommer bli skönt att få bestämma allt själv, men jag vet att det kommer bli jävligt tufft också. Laga mat, städa, handla, gå ut med hunden, betala räkningar mm. Sånt där är jag van vid att få serverat (förutom hunden). Lägenheten behöver få sig ett rejält lyft men den är i grunden jävligt snygg trots att den är så gammal.

Vi har sagt att vi eventuellt ska köra på det beiga med omnejd hehe. Ljusbeige i köket, beige i hallen, nougat i storarummet. Toaletten har en rosa plastmatta så jag vet inte vad vi ska göra där faktiskt. Mitt rum får nog bli vitt som här hemma, med guldblommiga schabloner. Vitt är både bra och tråkigt. Man kan ju blanda och mixa precis som man vill med vitt. Det är det jag gillar!

Fram tills jag börjar skolan ska jag vara "ledig", jag har sparat ihop pengar så jag klarar mig. Vafan, nu ska jag ju ändå påbörja en treårig utbildning och efter det ska jag jobba i hela mitt liv. Så om jag är hemma en månad ska inte det göra så mycket tycker jag. Men vi får väl se!

Det blir att vara med min hemmafru till vän som ska påbörja samma utbildning fast med annan inriktning. Hon är "mammaledig" med sin valp, Enya. Tur att jag haft henne när jag inte fått jobb, annars hade jag suttit hemma varje dag och ugglat.

Ne nu ska jag äta nåt, trots att jag tycker att allt är äckligt. Ooooooh jag kanske kan baka nåt, scones :) (såg på Leila's jul igår haha)

Puss och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0