MyDOG

Skrivet av Josefine 8 januari 2008, klockan 17:06

MyDOG var i helgen och det var riktigt kul. Men eftersom jag hade Nova själv hela dagen missade jag Frida-Enya och Emilia-Athena. Men det kompenserade vi upp genom att gå tillsammans hela söndagen. Nu fick jag äntligen se mina aussies in action och jädrar va vackra dem är! DOCK har jag blivit förtjust i rasen Boxer så nu är jag nörd och tar reda på massor. Jag blir ju så avundsjuk eftersom jag aldrig kan ställa ut, gå på rasspecialer, kurser anpassat för rasen och annat. Jag har ju ingen stamtavla på min Nova och det är synd. Men så tänkte vi inte när vi skaffade henne! Funderar på när jag skulle kunnat skaffa en puppie i sånna fall. Börjar ju skolan nu, men kanske till sommaren. Då hinner ju valpen bli 5 månader innan jag börjar skolan igen. Men planerna kan så snabbt ändras. För att ha en till hund måste jag bo i Balltorp, inte så lätt eftersom jag ska flytta till Mölnycke om drygt en månad. Jag måste ha bil så jag kan åka på alla de där kurserna. Och jag är "ensamstående"... Jaja får se hur man löser allt. Sugen är jag iaf. det är bara förnamnet :)

Helgen var härlig. Alla i familjen var borta, så det var bara jag och Nova hemma. Det snöade hela lördagen. Jag var fantasirik och bakade frukost, mumsiga scones. Och gjorde en kanongod middag. Pasta med knaperstekt bacon och kyckling, olivolja och pastakrydda och lite parmesan och vitlöksdressing :) På fredagen var jag hemma hos Frida, vi köpte thaimat och tog en mysig promenad med hundarna! Senare på lördagen gick jag hem till sörran och tog en öl, vi satt och tjötade och gick ut på natten i all snö!!! Precis som en helg ska vara...

Snart börjar skolan och alla tankar har börjat komma!

Ha en fortsatt trevlig kväll allesammans

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0