Pepparkaksbak

Skrivet av Josefine 15 december 2007, klockan 17:47

Jo, på Lucia blev det lite eftermiddagsmys och jag ville baka pepparkakor. Jag utnyttjade min lillebror som hakade på, MEN som alltid när man ska baka fattas ju hälften. Jag ville ha glasyr till men givetvis hade vi varken ägg eller florsocker. Så vi tog en tripp ner till pepparns. Väl inne i affären fick jag idén att vi kunde ha non-stop att fästa på. MEN dem var slut, det var väl fler smarthövven som fått samma idé som mig. Så det fick bli smarties istället haha :) Det blev massa roliga och fina pepparkakor och vi lyssnade på Christmas hit mania haha.

Igår var en slapp dag. Jag har liksom kommit in i någon tråkmåns period. Jag skiter i det mesta, tyvär. Annars är jag en väldigt spontan person som alltid kommer med knasiga ideér. Men jag skyller på vädret och årstiden. Knappt någon julkänsla och idag kändes det som man levde i en B-skräckfilm, grått och dimmit överallt. Men jag åkte hem till min kära vän Ida som inte ville vara själv, var meningen att hon skulle måla men vi "snabbstädade" och hon tejpade listerna, sedan bjöd hon på den där X-cider X-mas (inte sååååå god som jag trodde) jävligt fräckt med glitter egentligen :)

Sedan kom Shibbie och Biwi (Frida och Enya), så vi satt och tjötade en stund. Sen mitt i natten åkte vi hem och hämtade min älskling. Jag mår så bra när jag ser våra hundar tillsammans för dem har såååå jäkla roligt ihop, dem är verkligen bästisar. Vi gick ut på fotbollsplanen och hade racetävlingar och annat, men för det mesta sprang dem runt själva och lekte. Två av mina favoriter kan man säga ;)
Jag sa det till shibbie, tänk om nån hade väckt mig halv två på natten och dratt med mig ut och typ: "nu ska ni leka och spela fotboll. LEEEK" haha...

Nu sitter jag med färg i håret, man måste ju piffa upp sig lite!

I övrigt ser jag fram emot framtiden om man säger så, flytten, plugg och massa annat skoj som MY DOG och utflykter till skåne och stockholm!

Ha en trevlig helg allihopa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0