Söndag

Jag har gått och blivit tvåbarns mamma, bor i radhus, har hund & katt och kör volvo :) Yes, ni hörde rätt... Jag har tagit över min mammas roll då hon är utomlands med morfar, brorsan och mina två morbröder och den enes fru. Hon åkte igår morse så nu ska jag leka mamma i en vecka... Kommer bli tufft då jag precis börjat skolan och ska flytta på lördag.

Jag kan säga som såhär, söndagen har startat med att lillebror har krossat ett glas på golvet och rivit ner en ljusstake (i glas) med maaaaaassa stenar i. Då blir man inte glad.

Underbart väder iaf. Trist att jag sov så länge, jag vaknade tidigt i morse men gick inte upp, och då blir det så. Men i vilket fall när jag hade gått upp och skulle stressa ut med hunden och lägga på nya parkeringspengar hade Ida fixat Nova. Fan va bra att man har henne! Tack kompis :)

Skolan då... Det känns verkligen kanon, min basgrupp är jättebra och jag tror vi kan komma bra överrens. Jag blev redan erbjuden skjuts varje dag till skolan haha! Får väl se om man har råd, kostar som sagt ca 20:- timmen. Det som är lite tråkigt är att jag inte kommer gå med Frida eller Isabelle, men vi syns ju ändå på storföreläsningarna vilket är rätt många!
Sen alla jävla böcker, jag får stress. Det är så många man ska ha, men det gäller att veta när vi ska ha dom. Dem har ju sagt det till oss men går man in på "kursportalen" står nånting helt annat. Men det kommer bli bra, känner på mig att det kommer bli svinkul detta! Jag hamnade i område Härryda vilket inte kom oväntat, får hoppas att jag trivs och att det inte är alltför långt att åka ifall att jag får lägenheten här i Balltorp, då behöver jag bli flyttad till Mölndal. Annars får man köpa en gammal spruttibangbang så kör jag helt enkelt.

Fan vilken separationsångest jag ligger inne med. Igår när jag hade lämnat av mamma c/o och hade kommit hem föll en liten tår, jag började tänka massa hemskt eftersom det blåste så mycket. Tänk OM det hade hänt något så många jag hade förlorat från min familj... Usch :( Men det gick bra, det hade vart en jävla turbulens så dem hade sagt "dör vi så dör vi"...
I måndags innan skolan var det samma visa. Selma är uppe hos Marvins syster som en liten foderhund och det underlättar något fruktansvärt, det är en lång historia varför men så e det. Så i måndags innan introduktionen fick jag panik för att selma inte var hemma.... Jag vet varför det är så här så det är inte så konstigt.. Det är många personer som försvunnit ur mitt liv på den sista tiden och det är svårt att hantera det!

Nu fick jag ett så inte roligt samtal... F*TTA säger jag......................

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag hoppas verkligen allt löser sig för dig, jag förstår dig verkligen! Jag finns alltid här om det är någonting. Puuss!

2008-01-27 @ 16:38:04
URL: http://friday88.blogg.se
Postat av: Emilia

Hej gullet.

Kan tänka mig din ångest. Men du är duktig som flyttar och allt. Själv lär man väl bo hemma tills hemtjänsten börjar besöka morsan. Vi hörs i veckan.

Puss

2008-01-27 @ 22:55:24
URL: http://privatlivoskitsnack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0