Tisdag, eller fredag?

Det är tisdag men känns som en fredag.

Det är mycket som har hänt sedan jag skrev sist och livet har verkligen visat sina mörka sidor.

Jag kan ju börja med att det blir ingen flytt till Mölnycke. Skönt kan jag tycka men allt blev så fel. Vill inte gå in på några detaljer här. Det är tur att man har underbara vänner som alltid ställer upp.

På söndagskvällen hade Novas tass svullnat upp som bara den. Den hade vart lite svullen i några dagar men det här var det värsta jag sett. Hon hade lekt med Enya tidigare på dagen så det var på kvällen svullnaden kom och hon haltade riktigt mycket, i stort sätt stödde hon på sina vänstra framklor... Ingen vacker syn... Jag blev grymt orolig och att uppsöka veterinär var det ingen frågan om. Hade ett problem bara, hur jag än gjorde skulle jag missa något seminarium (lektion) i skolan. Jag har även Razmus som ska till fritids, och Johanna till skolan plus mig själv. Men hennes tass var så stor så det fick bli som det blev. Så igår 9.15 fick vi en tid. Vi kom in, vägde Nova (som för övrigt har gått upp 2kg jehooooo) satte oss och väntade på veterinär. Efter prat ville han göra en röntgen! Nova var kanonduktig och tyckte nog om all uppmärksamhet haha. Han kom tillbaka med halvdåliga besked. Nova har en spricka i "lilltån" och tydligen har hon vrickat den åt sidan när hon vart ute och sprungit. Så nu ska hon äta medicin med smärtstillande och antibiotika i 20 dagar, hon får inte springa och tjoa och på köpet ska hon ha på sig en blå sko när vi är ute i skogen. 2200:- fattigare börjar iaf. mitt allt bli bättre!

MEN något positivt i detta.. Jag fick lägenheten i Balltorp och jag är så jävla glad. Nu bor vi bara trångt här hemma i två månader och sen flyttar jag dit jag verkligen vill flytta och jag ser fram emot det gör mycket! Vet redan vad jag ska ha för köksbord hahaha...

Stress stress åter stress. Men på lördag kommer mamma och då lugnar sig allt igen!

Snart ska jag läsa två böcker, ungefär 2 kapitel i vardera. Men jag är så satans trött. Vill bara sova! Jag ska inte klaga, jag börjar 13.00 ons, tors och fre :)

Nu får det fan bli en kaffe om jag ska kunna läsa!

Ni mina kära vänner jag inte träffat på ett tag. Jag sakar er enormt! Förlåt om jag är dålig på att höra av mig men det är så mycket just nu! Ni vet vilka ni är och vad ni betyder för mig.. *PUSS*


Kommentarer
Postat av: Emilia

Grattis till lägenheten!! Vi kan ju höras i veckan. Puss och kram min vän

2008-01-29 @ 22:03:56
URL: http://privatlivoskitsnack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0