2 done, 2 left!

Sovrummet och köket är färdigmålat :) Såååå fint blev det.. Jag är sjukt nöjd med mitt sovrum, det kunde inte bli bättre. mörk nougat brun och vitt, stilrent som fan. Möblerade om lite och Nova fick sin sängplats precis brevid min (dvs. när hon inte nanar jämte mig haha). Blev så nöjd med fönsterdelen, satte gardinstängerna rätt långt ut och lite högre upp så det ser ut som att jag har större fönster. Vita stora gardiner och en stor blomma i vas :) Ljuvligt haha! Efter helgen blir det att åka och köpa oljefärg och måla om byrån, köpa ett till nattduksbord och två runda mattor. Sen ska min vägghylla och elvistavla upp
Köket fick en ljus nougat beige färg, panelgardiner och träbord. Igår var jag och köpte två runda bordstabletter som självklart matchar väggarna och köksdelarna. Måste köpa lite hyllor, klocka och fönsterväxter innan jag känner mig nöjd. Där jag står och lagar mat har kaklet fått sig ett lyft, silver-grå-vitmönstrade mönster, micron har bytt plats och jag har äntligen kylskåpsmagneter, mitt vackra golv har fått på sig en lång beige trasmatta, jävligt trist jag vet.. Men har man hund/ar måste det vara lätt att tvätta ;) Jag spyr lite över att jag ännu inte har några dynor eller matta under bordet, men det kommer det kommer.. Man kan inte få allt :)

Igår möblerade jag om i vardagsrummet me, nu känns det mysigare och mer som ett vardagsrum, det var för luftigt och avlångt innan.. Men jag är långt ifrån färdig! Hallen spyr jag på, strukturtapeter i vitt med gråa streck, och svart smuts överallt. Så nu ska förbo upp och godkänna det jag målat innan jag får mer färg, så jävla töntigt!

Det blir så bra så! När jag känner mig hyfsat klar blir det inflyttningsfest som heter duga, det kan ni skriva upp haha!

Tack Daniel för att du funnits där nu, trots allt som har hänt.. Kunde inte ana att du faktiskt är så förstående, och go på ett annat sätt!

Och lilla shibbie, det finns inga ord!

Sex and the city på söndag och jag längtar som fan. Jag ska klä upp mig som satan. Heaven 23, räkmacka och cosmopolitan eller applemartini?! Låter inte helt fel va... :)

Kommentarer
Postat av: Frida

Du är helt fucking underbar älskling! Kommer bli såå kanon på söndag! :) You & Me - utan hundar, haha! Puss och en massa KÄRLEK!

2008-06-19 @ 22:04:45
URL: http://friday88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0