Brännskador

Blev väckt i dag kvart i sju av att Johanna kommer in i mitt rum och säger att hon är skinnflådd på hela handen. Jag som i stort sätt sov svarade "Ja men det har du väl änna sett till själv!" - haha dum i huvudet när man sover. Efter ett tag vaknar jag till ordentligt av att hon verkligen gallskriker... Jag tänkte att hon har säkert skurit upp hela sin hand ungen. När jag går upp sitter hon på badkarskanten och sköljer sitt lår och jag ser vääääääärldens vattenblåsa och så trodde jag att hon skurit sig. Då har hon alltså hällt upp tevatten i ett stort glas som spruckit och hällts ut över låret. Under den lilla tid Johanna satte sig i badet i iskallt vatten och jag var nere och kollade sjukvårdsupplysning och ringde vårdcentralen hade det spritt sig. Hon hade blåsor över hela jävla låret, stora som satan och gula. Ena blåsan var så stor så den skvalpade..... BLÄÄÄ jag spyr av sånt.... Linn och Marvin fick komma ner och vi åkte till vårdcentralen! Sjuksjöterskorna blev helt till sig och gav ungen en jävla massa tabletter så hon blir helt groggy, lägger om hur mycket förband som helst med kortison och annat i och talar om att Johanna ska komma ner varje dag för att lägga om det på nytt, och kan hon inte får en sköterska komma hem till oss! Hon sa även att det var på hårsmånen att dem klarade av det.... Silken jäkla morron asså!

Sen blev det en nap i soffan och sen ut i solen med vovvarna. Det är så skönt att vara ute när det är så gott väder, jag verkligen njuter, nu är det helt underbart att ha hund!

Nu har granskningarna börjat och det är så svårt för vi har skrivit på så olika sett. Jag känner att jag vill förklara mig men det ska inte behövas.. Jaja det får gå ändå :)

Lite härliga vårbilder (trots snö)


Kommentarer
Postat av: Frida

Guud vad fin hon e lilla poodiesen. Och lilla Rex va oxå gullig! När får Biwi träffa Rex då? :) Mindre kul med brännskador.. :/ Puss

2008-03-18 @ 20:54:33
URL: http://friday88.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0