Helgen

Då var helgen över, den har vart hur bra som helst och nu väger jag nog 5 kg mer :( vilket är mindre bra iof haha!

Fy faaaaaaaaaan vilken god mat vi gjorde. Vi är riktigt bra kockar tillsammans. Det blev potatisgratäng och fläskfilé i gräddsås, mmmm va gott det var! Jag eller Rickard har aldrig gjort fläskfilé i bitar kokat med massa gott och grädde men den blev fin asså! Och vi drack ett riktigt gott vin till, det passade bra för det var inte så starkt och det var naturlig fruktsyra i så det kändes lite kolsyrat :) Gott!

Så igår var en riktig slappedag. Soffpotatisar hela dagen asså, men så blir det ibland!

Blev inget med "jobbet" det var inte direkt det jag/vi (Linn) hade tänkt oss, vi missuppfattade det nog lite. Men det gör inget, bara till att köra om på nytt.

Jag har fått massa coacher idag, eller pratat iaf. Två damer som var skigoa ska hjälpa mig massor nu :) Känns riktigt bra att ha stöd från så många olika håll, då kan inget gå fel! Känns jättebra iaf.

Jag ska snart med Ida till läkaren, innan det tänkte jag handlat lite torrvaror så man kan baka, har ju aldrig gjort det här hemma. Ska nog göra en chili con carne idag me, det är så jäkla gött.. Så kanske goingen kommer ikväll me!

Puss

Kommentarer
Postat av: Kamphunden

Vad var för "jobb" då? Blir lite nyfiken när du skriver det som "jobb" hela tiden ju :D

Ja, systemkamera är inte gratis.

Du, jag ringde runt lite ang. kastrering idag. Ringde Djurkliniken (kba) och dom sa 5395:- men dom ville inte kastrera Diza nu, för dom ville att hon skulle vara 3-4 månader EFTER ett löp.. känner jag Diza rätt så kommer hon löpa till våren, och då blir det ju ingen kastrering förrän till sommaren. Skoj att vila och vara lugn på sommaren .. nä.

Jag ringde Djurkliniken i Partille.. dom sa mellan 5-6000:- (beroende lite på hur lång tid det tar) och dom kastrerar henne direkt om jag vill.

Jag ska dit på onsdag för vaccinering och då ska vi prata mer om det. Så kanske jag bokar tid sen. Spännande va? :D :D

Risken för inkontens är jätteliten sa hon, och OM dom får det så är det pga avsaknad av Östrogen, vilket man kan ge i form av en tablett en gång i veckan. Tjip. Låter ju enkelt!

Får prata mer med dom på onsdag!

Kram

2008-10-13 @ 12:44:41
URL: http://www.metrobloggen.se/kamphund
Postat av: Zäta

hoppas du hittar nått annat jobb då :) ha en fin vecka

2008-10-13 @ 13:05:10
URL: http://www.metrobloggen.se/mikaelaz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0