Seafood

Jag hade en riktigt trevlig lördag som var otroligt speciell. Planen var att vi skulle gå till Heaven 23 och äta en mumsig räkmacka. Vi åkte upp och mötter av ungefär 3000 människor som var där inne. Oooookej tänkte vi och åkte ner igen. Vi drog uppåt avenyn och kunde inte bestämma oss för vart vi skulle käka men tillslut hamlade vi på Brasserie Lipp (tydligen avenyns mest flådiga restaurang och JA det märkte vi). Herrejävlar vilken meny, allt verkade äckligt och var sjukt dyrt och dem hade champagne där för lite mer än 16.000, allvarligt? Nåt Chandon Brutt haha! Tillslut hittade jag nåt som lät normalt på menyn, pasta med skaldjur, örter och spenat. Men det var allt mer än normalt. Jag fick in ett helt jävla hav i tallriken. Spaghetti med blåmusslor, kammusslor (sånna vita snäckor man kan plocka i Åsa typ), bläckfiskringar, en kräfta delad mitt itu med skal och hela skiten, ett par räkor, nåt orange klumpit, lite spenatblad och en kvist med örter ovanpå..... Tacka gud för spaghetti!

För första gången i mitt liv kan jag ju säga att jag föredrar min andedräkt efter en cigg mot en smaskig mussla ;)

Vi var även väldigt käcka och skulle prova på ostron till förätt eftersom ingen smakat, jag bangade ur, eller tog pyttelite och Rickard den stackaren fick ta båda haha. Det var riktigt trevligt att sitta och käka och titta på allt folk i ett riktigt bra sällskap, som sagt vi har riktigt kul ihop! Sen promenerade vi uppåt och gick in till berså och tog en cider och bara hade det trevligt!

Hem hyfsat tidigt och riktigt nöjd över helgen! Sånna får det bli fler av :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan gumman, är så kul o läsa din blogg, du verkar så glad! Och jag hoppas att de fortsätter så också..;) Jag tror du förstår vad jag menar.

Pussen

2008-10-05 @ 23:21:09
URL: http://ebrandin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0