Mitt andra hem

Var på Ikea idag igen, känns fan som att jag bor där. Men jag får inte nog :) Självklart hade det var roligare att kunna shoppa loss på Mio men jag är singel och fattig så det får bli budgetvarianten. Tänk en fattiglapp som jag och hur bra jag börjar få det här hemma men jag kommer aldrig bli klar. Se som idag, köpte nya mattor som jag ska ha i hallen, varför? Jag har ju redan en fin. Men nepp, får jag en idé så måste den förverkligas och om man hittar mycket fynd så varför inte. Jag är en riktigt smart shopper!

Igår fick jag upp hyllan, rullgardinen och toarullehållaren och ingen var lyckligare än jag! Det var en del strul med skruvdragare hit och slagborr dit. Slagborren hade fel borrgrej som bara gick till trä i den storleken jag skulle ha så det glödde rätt rejält haha, alla andra storlekar gick till betong, så in till grannen och fjäska. Han är av den gamla stammen så han tyckte att jag var en tjötröv som kunde gå till ett annat rum och ha kafferep så han kunde borra ifred haha. Men han fixade det. Då hade vi fått expanderplugg till gips, hallååååå det är ju fan betong, men som tur var hade jag långa skruv och stora plugg, och när borrandet började satt det en "påle" eller nåt i vägen som man inte kom igenom så då fick vi byta placeringar där med. Sen när rullgardinen skulle upp var skruvdragaren urladdad (den är inte min och jag har inte laddaren) och vi hade inget att borra hål med, så vi får slå egna hål. Då var det felmarkerat på väggen så där blev det två hål extra, men tillslut kom den upp ;) - Tack snälla snälla Jörgen för hjälpen och självklart Rolf då!

Så kom hem för ett tag sen. Har vart ute med Linn och hundarna och hon hade med sig massa godis till sök som vanligt ;) Alltid mysit att släppa hundarna olagligt på fotbollsplanen och tjöta!

Imon blir det kalas för lillebror, men först inhandla present och hinna med hunden!

By the way, fick en go elräkning idag, fläska på bara, gör det!

På lördag blir det inflyttningsfest hos Anna och Jonathan - ska bli riktigt skoj!

Puss å kram

Kommentarer
Postat av: Paula

Hellooo!!

Skoj att du skriver :)

Nä, inte meningen att skrämma dig men TA TAG I DET NU!! Hehe.. vaddå inte betalar? Du är ju över 20, då betalar du ju.

Det kanske blir som med mig, att dom drar visdomstanden mitt emot (för mig drog dom den övre när jag hade problem med den undre), för då kanske den vill växa upp helt om den får mer utrymme.. jag hoppas på det.

Min tandläkare berättade att 90% av dom som har problem med visdomstanden har problem med dom i underkäken..

Nä.. jobba nu.

Kram kram!!

2008-09-23 @ 06:17:40
URL: http://www.metrobloggen.se/kamphund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0