Dongel

Idag är jag "lycklig" (inte fullt ut då jag får raseriutbrott titt som tätt på min inneboende svarting), tänka sig att jag sitter med min laptop i mitt knä, hemma hos mig, på kvällen, och skriver blogg :) Det är faktiskt total lycka. Jag har ändå bott på gundefjällsgatan i 5 månader och 16 dagar utan dator och det tär på en vill jag lova. Komma hem till familjen dagligen, dem som jag flyttade ifrån för jag ville bli vuxen!

Nu ska jag skriva en del saker som nog inte är så bra. Kommer säkert ångra mig när jag klickat på publicera men detta gäller min hund. Just nu, eller inte just nu men för en kvart sen (har vart ute på långis med kex och vurt) planerade jag mord. Man säger att hunden är människans bästa vän, men tänk en bästa vän som du delar allt med, tillslut brakar det ihop. Nova är min lilla ögonsten men just nu står hon inte högt i kurs hos mig. En tik som har jobbiga löp och skendräktig(heter?) är världens fitta, allvarligt talat. Jag planerade att först kastrera henne, sug ur skiten bara. Sedan ska jag be dem kapa hela hennes luktsinne så hon inte kan spåra, sätta nåt i öronen så hon inte hör och dra loss hennes klor... Då kanske hon lugnar ner sig? Nu undrar ni säkert vad man ska med en sån här hund till, och det undrar jag med... Just nu! Men hon är mitt hjärta och lungor som läser mig innan och utan, hon ställer inga krav - det som händer det händer, hon är med mig konstant. Men ibland hade det vart skönt om hela matskålen hade vart tömd när man kom hem eller är hemma så jag vet att hon får i sig allt, eller slippa gå på helspänn genom gården för en katt kan komma precis när som helst och gå ner för svalen utan att stressa! Hundägare som har tikar förstår nog mig nu, hoppas jag ;)

Och vad sa jag igår om bakfylleångesten? Fy fan va töntig man är haha. Nu fick jag höra att det bara är roligt när jag skickar massa mess sent på nätterna ;)

Nu ska jag bli ännu fetare och trycka i mig godis och fanta

Carpe Diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0