Tusenfaldigt



Jag ber om ursäkt åter igen, eller nä det gör jag inte alls förresten. Många många gånger har jag vart påväg att skriva, men jag har andra saker för mig helt enkelt. Jag får en lätt ångestkänsla när det är fint väder och man springer till datorn för att skriva ett blogginlägg. Däremot vill jag mms-blogga, många gånger tar jag roliga kort som jag mer än gärna vill att ni ska få se, men jag har ingen aning hur man gör.

Vi mår bra iaf. som många vet las företaget där jag börjat jobba ner så nu är jag tillbaka till ruta ett igen. När det är sol och skönt bryr jag mig inte mer än att det hade vart fruktansvärt härligt med extra klirr i kassan. Jag har sökt en massa utbildningar så får hoppas på att jag kommer in på en, eller flera så jag kan välja och vraka hehe :)

Hundlivet går bra, Nova är fruktansvärt skendräktig bara. Snart låter jag vilken hane som helst sätta på henne så hon kan ligga där med sina levande små bebbar istället för gossedjur. Jag känner däremot att hon är över 3 för hon tar inte så allvarligt på saker och ting längre, för varje dag som går blir hon mer och mer enmanshund och det är vi två som gäller! Jag känner att vi har ett särskilt band till varandra men ibland hade jag önskat att hon var mer frisläppt, men då får man byta ras helt och hållet. När jag säger att vi har ett särskilt band till varandra undrar många säkert på vilket sätt. Ett kan vara om vi är ute i skogen och så finns där ett berg som jag vill sätta mig på, direkt jag gör det kommer hon och knör sig brevid och sitter där tills jag reser mig, då är allt annat ointressant. Eller om vi är vid en sjö och så ska ex Natta kasta ut en pinne i vattnet, då hoppar hon inte i. Men när jag kastar den så flyger hon i. Tror det handlar om att hon bara litar på sin egna flock och eftersom vi flyttat så är det vi två så är väl vi alfa och resten av familjen är beta haha...

Jag vill även klippa mig för jag hatar mitt hår. Någon som har tips på hur jag ska klippa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0