Korven, tjocka korven

Jaha då sitter man här och svullar igen, lika bra för det finns fan inget annat att göra ändå. Ida blir lika fet hon, lika bra det med.

Det var ett himlans tänkande om vuxenlivet hit och dit. Jag har kommit på att jag inte vill vara vuxen längre, den tiden jag vart det nu räcker gott och väl. Jag önskar att jag bara kunde få stänga av allt för ett tag - inte ständigt tänka på hur fan ekonomin ska gå ihop med allt jag vill ha, vad jag ska göra för mat, tider att passa för hunden, städning, tvättning, räkningar, telefonsamtal till alla dess bolag, med jävligt mycket mera... Jag önskar att jag kunde få vara oansvarlig och oseriös där mitt största mål för dagen hade vart att ta mig till datorn och beställa något på CDON.com, be någon gå ut med hunden för att jag inte orkade, resa iväg titt som tätt och bara unna mig vardagslyx. Jag önskar att jag var lite mer tuff i mig själv och vågade mer än vad jag gör, jag ska alltid överanalysera allt och tugga på problemen tills dom tappar smaken, det stoppar tyvär mig i mycket men jag lever ju iaf. Någon gång måste man ta tag i vuxenlivet vilket man vill eller ej, men kan man inte då få släppa det ett tag?

Jag har två gånger i mitt liv varit riktigt nära på att bara sticka härifrån på äventyr. För två år sedan var jag helt inne på att bli AuPair i USA, jag gick på möten och olika intervjuer, pratade massor i telefon, fyllde i papper och försäkringar. Men någonting stoppade mig. Nu senast i sommar fick jag ett underbart "erbjudande", jag mötte en helt fantastisk kvinna som såg något i mig som hon inte ville släppa och hon såg en enorm längtan efter något som inte går att ta på. Jag har än idag inte ringt upp henne trots det hon kunde erbjuda mig, men än är det inte försent och om jag känner mig själv kommer jag ringa väldigt snart.

I ren desperation ska jag skriva en "att-göra-innan-jag-dör-lista"

Glöm för fan inte att jag fyller år på fredag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0