Älskade lilla Selma 20020814-20090119

Idag fick Selma somna in lugnt och stilla. Efter en tids cancer gick det så långt att livsgnistan försvann, det fanns inget kvar. Inget liv ingen lust - ingenting. Bara en liten hund som gett upp och inte ville vara med mer. Det har varit några fruktansvärda dagar och nu är det över. Nu får hon vara frisk uppe i hundhimlen och skälla huuuur mycket hon vill. Det var något av det värsta jag varit med om, trodde inte jag skulle reagera som jag gjorde. Men att se lilla lilla Selma ligga i korgen med massa filtar, med en tom blick som ändå sa någonting. En blick som borrade sig rakt in i mitt hjärta, och jag önskar att jag sluppit se just det för det kommer ta lång tid innan den bilden försvinner. Hon bara låg där och sneglade åt  sidan när jag, Nova och morfar kom, hon som annars skällde som en galning och blev helt överlycklig, snurrade runt som en tok och hämtade vad som fanns i närheten. Nu var hennes uttryck var så annorlunda, har aldrig sett något liknande. Lugn var hon, som att hon visste vad som väntade och det var som att hon var tacksam, för att lidandet skulle ta slut. Det var den jobbigaste bilfärden på länge och väntan var olidlig. Morfar var den som gick in med henne och han sa att hon hade vart så snäll, så lugn - precis som allas våran Selma alltid var (var? jag har inte vant mig vid det ordet än). Dem hade tända ljus i rummet och allt gick så bra. Jag vände mig inte ens om när han bar ut henne i sin lilla korg, skulle inte klarat att han kom ut därifrån utan henne!

Hon kommer verkligen vara saknad av alla som någonsing kände till henne. Alla djur som avgudade henne för hon var en riktig stammoder. Speciellt Mogge, den enda hunden som han kunde gosa med trots att han är en katt! Nu kan Rambo och Selma skälla och morra hur mycket dem vill :)

2002 08 14 - 2009 01 19





Kommentarer
Postat av: Frida

Nu kan Selma leka med Enya.. Kommer du ihåg hur nyfiken Enya alltid var på Selma, haha! :) Usch! Fyfan.. Jag har haft några jobbiga dagar denna veckan och gråtit många tårar för Enya, man glömmer aldrig..

2009-01-20 @ 06:03:05
URL: http://friday88.blogg.se/
Postat av: Linn

Man kan inte fatta att Selma inte finns mer, jag tror inte på det än... jag tänker att nästa gång ja går till mamma så kommer hon komma skällandes, och dra några piruetter och sen springa och hämta en leksak:)och komma springandes tillbaka. Stackars lilla Selma, ja nu kommer det skällas och morras förfullt i himeln:) kram på dajj

2009-01-22 @ 00:30:03
Postat av: Paula

Neej.. :'( Selma!! Lilla korven! Vad tråkigt att höra! Fast skönt att hon slipper lida mer :(

Sötaste taxen jag någonsin sett!!

Nu får hon busa med Otto också igen! :)

Massa kramar

2009-01-22 @ 21:34:11
URL: http://www.metrobloggen.se/kamphund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0