På begäran

Jag hade helt glömt bort vad jag utlovade; min och Linns polisfärd. Förstår att man blir nyfiken då det inte tillhör vardagen (helgen) att åka polisbil (buss tom) så här kommer den! (minnet kan svikta lite men jag ska försöka komma ihåg så mycket som möjligt, kanske blandar ihop namn och tidpunkter).

Jag, Linn, Mia, Marvin, Amir och (kommer inte riktigt ihåg) Jimmy och Daniel var på Nivå och festade och vi hade verkligen en kanonkväll. Efter att ha dansat i flera timmar och haft riktigt riktigt kul bestämde vi oss för att svina i oss mat på kebabhouse. Komiskt som det är på det stället så var det en ordningsvakt innan man skulle in haha. Men tillslut fick vi våran mat medan vi väntade på Marvin. Det skulle dröja lite innan han slutade så vi gick bort till bilen så länge som stod parkerad vid Evas Paley. Mia kände att något ville ut och eftersom nöden inte har någon lag så gick vi två fruntimmer och gjorde våra behov. Linn och Amir stod kvar vid vägen. När jag och Mia är klara och ska gå bort till Linn så hör vi väääääääääärldens smäll och en stor ruta krossades, sen ser vi tre killar springa uppåt TinTin och Amir som "gapade" på dem. Då är det alltså tre killar som har krossat två rutor, sparkat på 4-5 bilars backspeglar.... Och nu till det värsta.... Hoppat in i en bil och pucklat på en gubbe som stod i en korsning! - Sånt man läser om USA, att alltid ha låsta dörrar när man kör i vissa områden. Och nu hände en sån sak i sverige, göteborg!

Jag kan inte hejda mig när jag ser sådan så jag ringer 112 och blir kopplad direkt till polisen. Berättar vilken gata jag stod på och vad som hade hänt och på två minuter kommer det två bussar och en bil. Den ena bussen stannar vid mig och jag förklarade vart killarna gick. Bilarna drar dit och efter en liten stund kommer en av bussarna ner till oss och frågar om vi kan åka med och peka ut dem. Så vi hoppar in i bilen men jag förklarade att jag såg inte vilka dem var, bara vad dem hade för kläder och för Linn var dem för långt bort. Men vi gör ett försök tänkte vi. När vi kommer utanför cafeét står tre killar uppradade och det är razzia där inne. Det jobbiga i detta läge var att ALLA hade exakt samma kläder och dem var många. I bilen är vi livrädda för jag vet vad som kan hända om dem hade fått se oss. När vi sitter där inne lyckas en av killarna stirra rakt in i mina ögon och göra en riktigt svinig min så där slog mitt hjärta rätt hårt. Vi kunde inte peka ut någon tyvär. Men vi gjorde något rätt för samhället. Dessa två poliser som "tog hand" om oss var helt underbara, så underbara att dem förtjänade veckans ros i tidningen. Dem tackade och berömde för att vi vågade ringa och gav oss credit för detta. Jag blev lite kär i båda två och dem skötte allt snyggt!

Haha så kan det vara ibland när man är ute på krogen...

Mickan är här igen och igår åkte vi ner till Åby till våra kära vänner och hade en kanonkväll/natt/morgon. Jag var hemma halv nio i morse för min roliga mage och sov alltså inget innan dess. Så idag har vi vart sega, sovit och kollat massa filmer - tack vare att jag är hundledig idag! Man får slappa till det såhär ibland!


Kommentarer
Postat av: Paula

ÄNTLIGEN får jag läsa! Haha, som jag väntat!

Men fy fan vilken hemsk upplevelse! Och bara hoppa in i en bil o puckla på någon? Shit, man blir ju helt nervös ju! Ska köpa ny bil, en sån som låser sig när man åker! Gah.

Tur att det gick bra för er och att ni inte råkade ut för de här svinen!!

Kram

2009-01-16 @ 19:27:04
URL: http://www.metrobloggen.se/kamphund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0