Maskulint utav bara helvete

Var på svenska mässan idag med killarna från mitt jobb. Ena killen säger till mig efter ett litet tag på hans skånska dialekt "Faen dä ä bara killar här, man blir jue hält chockad när man säer en tjäj, faen va deålit" - Oj vad jag instämde då, där stod jag nästan enda tjejen på hela mässan i min rosa tunika med rosa läppglans eftersom det matchade så snyggt. Efter ett tag blev det för mycket testosteron på stället, ögon och öppna käftar var fan jag än skulle gå! Anledningen till att inget feminint kön var där kan ju förklaras lätt med att det var massa IT grejer som representerades, CAD/CAM och sånna grejer som jag inte förstår mig på. Bara till att le och se glad ut :)

Hade lite panik när jag kom hem för jag kände att jag behövde göra något kvinnligt. Men vad liksom? Äh vafan, jag slängde i några maskiner tvätt och gick ut och powerwalkade med hunden och så har jag lagat mat med, kvinnligt nog?

Kaffetime


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0